Kontaktinfo
Sparkonto
Tel
08-463 81 10
Telefontider 9-11 och 14-16 vardagar
Har du frågor eller synpunkter om vår sparkontolösning Penser Spar tar vi tacksamt emot dessa på följande mejladress: penserspar@penser.se
Vi har även samlat svaren på de vanligaste frågorna samt tekniska frågorna, klicka här
Synpunkter och klagomål
Erik Penser Bank strävar efter att utveckla bankens tjänster. En viktig del i detta är hanteringen av eventuella klagomål och missnöjesyttringar gällande våra tjänster.
Klagomål framförs enklast och snabbast genom att du vänder dig till din rådgivare eller till den avdelning inom banken där missnöjet uppstått. Ofta behöver banken göra en utredning med framtagande av material eller eventuella bandade telefonsamtal för att kunna bedöma vad som hänt.
Om du inte är nöjd med det svar som lämnats på ditt missnöje kan du begära att bankens Klagomålsansvarige prövar ärendet på nytt. I så fall skall du maila eller skriva till:
Erik Penser Bank
Klagomålsansvarig
Box 7405103 91 Stockholm
Beskriv vad som du anser har blivit fel och vem som handlagt ärendet tidigare. Därefter kommer du få en skriftlig bekräftelse på att ärendet mottagits samt i förekommande fall frågor att besvara om detta behövs för att kunna utreda ärendet. Efter utredning erhåller du ett skriftligt svar.
Om du efter den förnyade prövningen inte accepterar bankens beslut kan du för rådgivning vända dig till:
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 242 23
104 51 Stockholm
Om du är konsument kan du kostnadsfritt få saken opartiskt prövad genom att vända dig till:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Media
Mediekontakt: Johan Mörner, VD. Tel: 08-463 80 00.
Övrig information: Gustaf von Essen, Marknads- och kommunikationschef. Tel: 08-463 80 00.