Kontaktinfo

Adress
Apelbergsgatan 27, Box 7405, 103 91 Stockholm
Email
Organisationsnummer 556031-2570

Synpunkter och klagomål

Erik Penser Bank strävar efter att utveckla bankens tjänster. En viktig del i detta är hanteringen av eventuella klagomål och missnöjesyttringar gällande våra tjänster.

Klagomål framförs enklast och snabbast genom att du vänder dig till din rådgivare eller till den avdelning inom banken där missnöjet uppstått. Ofta behöver banken göra en utredning med framtagande av material eller eventuella bandade telefonsamtal för att kunna bedöma vad som hänt.

Om du inte är nöjd med det svar som lämnats på ditt missnöje kan du begära att bankens Klagomålsansvarige prövar ärendet på nytt. I sådant fall skall du skriva till:

Erik Penser Bank
Klagomålsansvarig
Box 7405
103 91 Stockholm


Beskriv vad som du anser har blivit fel och vem som handlagt ärendet tidigare. Därefter kommer du få en skriftlig bekräftelse på att ärendet mottagits samt i förekommande fall frågor att besvara om detta behövs för att kunna utreda ärendet. Efter utredning erhåller du ett skriftligt svar.

Om du efter den förnyade prövningen inte accepterar bankens beslut kan du för rådgivning vända dig till:

Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 242 23
104 51 Stockholm


Om du är konsument kan du kostnadsfritt få saken opartiskt prövad genom att vända dig till:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

 

Media

Mediekontakt: Johan Mörner, VD. Tel: 08-463 80 00.

Övrig information: Gustaf von Essen, Marknads- och kommunikationschef. Tel: 08-463 80 00.

Bilder

Erik Penser Bank Logo Ladda ner

penser.se använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?

Jag godkänner